SHIN HANGA — JAPANISCHE HOLZSCHNITTE
Ausstellung vom 20.09.2025 - 22.10.2025

OHARA KOSON, WEISSER KAKADU AUF EINEM AST MIT GRANATÄPFELN — 1927, Japanischer Farbholzschnitt, 38,6 x 26 cm

OHARA KOSON, KARPFEN SPRINGT NACH EINEM INSEKT, DARÜBER EINE GLYZINIE — ca. 1920, Japanischer Farbholzschnitt, 37,4 x 27,3 cm

OHARA KOSON, FLIEGENDER ADLER IM SCHNEETREIBEN — um 1930–42, Japanischer Farbholzschnitt, 38,7 x 26 cm

OHARA KOSON, VERSCHNEITE BRÜCKE MIT BERG FUJI — ca. 1910–20, Japanischer Farbholzschnitt, 37,2 x 12,7 cm

ITO SHINSUI, MUSCHELN SAMMELN — 1931, aus ‘Erste Serie einer Sammlung moderner Schönheiten’, Japanischer Farbholzschnitt, 43,5 x 28 cm

OHARA KOSON, KIEBITZ IM FLUG VOR EINEM WEIDENZWEIG UND VOLLMOND — ca 1900–1910, Japanischer Farbholzschnitt, 49,9 x 21,5 cm

KOSEI (zugeschrieben), ZWEI REIHER UND IRIS — ca. 1900–30, Japanischer Farbholzschnitt, 38,7 x 17,3 cm

TSUCHIYA KOITSU, TEEHAUS IN YOTSUYA — 1935, aus ‘Ansichten von Tokyo’, Japanischer Farbholzschnitt, 40 x 26,5 cm

TATSUMI SHIMURA, HOUKABURI (BEDECKTER KOPF) — 1953, aus ‘Fünf Figuren Moderner Schönheiten’, Japanischer Farbholzschnitt, 46,8 x 28,8 cm

OHARA KOSON, JAPANISCHER KRANICH AUF EINEM KIEFERNZWEIG — ca. 1910–15, Japanischer Farbholzschnitt, 36,3 x 19 cm

ITO SHINSUI, MOSKITONETZ — 1930, aus ‘Erste Serie einer Sammlung moderner Schönheiten’, Japanischer Farbholzschnitt, 42,6 x 27,8 cm

OHARA KOSON, GOLDFASANENPÄRCHEN AUF EINEM KIRSCHBAUMSTAMM MIT BLÜHENDEN ZWEIGEN, Seidenmalerei, 50 x 41,5 cm

OHARA KOSON, FISCHERBOOTE KEHREN ZURÜCK BEI DUNKELHEIT — ca. 1920, Japanischer Farbholzschnitt, 25,6 x 37,8 cm

KAWASE HASUI, FRÜHLINGSABEND AN DER KINTAI-BRÜCKE — 1947, Japanischer Farbholzschnitt, 39,8 x 26,9 cm
The publisher Watanabe Shozaburo (1885–1962) founded the art movement Shin Hanga (new graphic art/printing) in 1915. Designs by living artists were realized by wood engravers and printers using the traditional production method of ukiyo‑e. The artists adopted the imagery of ukiyo‑e, beautiful women, actors, flowers, birds and landscapes and used ideas from Western painting, such as perspective and shading, to create their images. The great earthquake in Japan on September 1, 1923 destroyed Watanabe’s store and his printing blocks. Early Shin hanga prints are therefore rare and particularly valuable.
The artist, born in Bangkok in 1952, has been working continuously on work blocks in small format for years. On the one hand, he composes colored surfaces with pigments on the paper primed with beeswax. The second group of works comprises reduced black and white picture compositions.
Suvat graduated from the University of Applied Arts in Vienna. Since 1983 the artist has participated in numerous exhibitions and exhibition participations in Austria, Germany and Italy. Suvat lives and works in Vienna.










